Zwycięzców Effie wybiera się biorąc pod uwagę kilka najistotniejszych dla marketingu dyscyplin, takich jak planowanie strategiczne, planowanie i zakup mediów, badanie rynku, kreacja i obsługa Klienta, ze szczególnym naciskiem na współpracę pomiędzy Klientem i Agencją.

Nagradzane są tak samo działania tradycyjne jak i alternatywne. Do konkursu można zgłaszać każdą formę komunikacji marketingowej.

Grnad Prix przyznano firmom MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej i CPC. Wśród agencji reklamowych zwyciężyła Lubię to - linked by Isobar, a najlepszym z domów mediowych okazał się być MEC. Nagrody wręczono podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.

Organizatorem Effie Awarda w Polsce od 1999 r jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Firma prawnicza Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy od wielu lat jest audytorem konkursu.