W ostatnim kwartale 2013 roku 75,7% osób stosowało przynajmniej jeden z leków lub suplementów diety, a wśród nich 81,8% kobiet i 68,7% mężczyzn. Statystyczny Polak zjada dziennie 4 tabletki.[1] Eksperci spodziewają się, że na koniec 2016 r. rynek suplementów diety może być wart 4,2 mld zł.[2] Konsekwencją dynamicznego rozwoju rynku farmaceutycznego jest rosnąca liczba kampanii reklamowych dotyczących suplementów diety. Z uwagi na fakt, iż przeciętny konsument o poradę pyta w pierwszej kolejności dr Google, a niezbędną wiedzę o lekach czerpie z reklam, których to rzetelność niestety w niektórych przypadkach może wzbudzać wątpliwość – istnieje uzasadniona obawa, że deficyt informacyjny po stronie odbiorców może być wykorzystywany przez twórców reklam, producentów i dystrybutorów suplementów diety.  Wiecej na blogu. 

Autor: Sandra Wieczorek